З 5 по 12 квітня в системі «Прозорро» оприлюднили 70 тисяч повідомлень про закупівлі на 24,16 мільярда гривень.
Найбільші підряди тижня забрала компанія «Автострада». Держвідновлення віддало їй підряди на будівництво водогону від річки Південний Буг (м. Нова Одеса, Миколаївська область) до Миколаєва. Три ділянки водогону коштуватимуть 6,23 мільярда гривень. Про це пише Юрій Ніколов для видання «Наші гроші».
Російські окупанти ще у 2022 році зруйнували систему водопостачання Миколаєва, і держава вже давно планувала відновлення по новому маршруту. У 2024 році був план залучити фінансування європейських донорів і тоді провели відповідні закупівлі на загальну суму 7,44 мільярда гривень.
Минулої осені три ділянки роздали трьом різним фірмам: «Автостраді», «Ростдорстрою» і «Укртрансмосту». Останні дві фірми є найпопулярнішими підрядниками у Миколаївській області в цій сфері.
Це викликало обурення з боку власника «Автостради» Максима Шкіля, він публічно заявляв про кращу спроможність його компанії виконати всі роботи вчасно (подробиці скандалу).
Після скандалу керівництво Держвідновлення не змогло домовитись про нову закупівлю з власною Миколаївською службою (очолює Олександр Антощук), і у березні 2025 року прийняло рішення про заміну замовника в закупівлях щодо будівництва водогону в Миколаївській області – замість місцевої служби замовником стала Дніпропетровська служба відновлення (очолює Олександр Коломійцев).
Миколаївська служба наймала інженерів-консультантів ТОВ «В.С. Інжиніринг» (власники Ксенія Руденко і Валентина Кошкіна, докладніше про них тут) по 1,49 мільйона гривень за кожну з трьох ділянок Дніпропетровці 2 квітня найняли ТОВ «Вассеркрафт бюро» на інженерно-консультаційні послуги (по кожній ділянці контракти склали всього 34 тисячі гривень). Власниками компанії є інженер Іван Кунь («Interprojekt GmbH») і його брат Євген. Також співвласником є крупний бізнесмен Геннадій Буткевич (торгова мережа АТБ та низка родовищ по Україні).
«Вассеркрафт бюро» вже 4 квітня надіслало Держвідновлення свої звіти про нові розрахунки вартості водогону зі зміненими конструктивними рішеннями. Зменшили потужність водогону з 160 до 120 тисяч кубометрів на добу, дещо змінилась довжина окремих ділянок.
Відтак ділянка «Автостради» подорожчала з 2,28 до 2,76 мільярда гривень. А ділянки «Укртрансмоста» і «Ростдорстрою», які перейшли «Автостраді», навпаки подешевшали з 2,53 до 1,41 мільярда і з 2,63 до 2,06 мільярда гривень відповідно.
Минулорічні контракти були розірвані, по кожному з них виплати склали лише 130 тисяч гривень. Нові закупівлі провели без використання електронної системи, і відповідно без конкуренції. Замовник послався на те, що роботи треба завершити швидко, відтак немає часу на відкриті торги.
Загальна вартість будівництва водогону зменшилась з минулорічних 7,44 до 6,23 мільярда гривень. Це може пояснюватись зменшенням потужності водогону на чверть, що вимагає труб меншого діаметру і відповідної меншої ціни за метр труби.
Однак точних даних про ціни немає. З невідомих причин Дніпропетровська служба відновлення не оприлюднила додатки з кошторисною ціною будівельних матеріалів, відтак немає жодних офіційних даних про ціну та вид труб водогону. Торік ціни труб були відомі, тоді сталеві труби «Автостради» були у півтора раза дорожчі від конкурентів, а паропроникне покриття Sikaflor-21Рurсеm було навпаки дешевшим (докладне порівняння цін будматеріалів в старих контрактах).
Під час візиту на будівництво водогону голова Держвідновлення Сергій Сухомлин повідомив, що цього разу «зробили вибір на склопластикових трубах турецького виробництва. Середня вартість одного погонного метра 900-мілеметрової труби складає 11000-11200 гривень».
Нові контракти з «Автострадою» були укладені 10 квітня, а вже 11 квітня Дніпропетровська служба відновлення заплатила фірмі аванси у розмірі 2,50 мільярда гривень. Згідно з контрактами, роботи мають бути завершені у червні 2025 року.