У Луцьку в Музеї Корсаків відбулася лекція Євгенії Купчан «Фотографія як постперфоманс».
Захід пройшов 18 липня, його відвідала журналістка Район.Культура.
Кураторка розповіла про свої дослідження постперфомансу та особистий досвід роботи. Аудиторія мала змогу зануритися у глибоке дослідження взаємодії фотографії та перформативного мистецтва.
Лекція складалася з трьох частин, де послідовно розкрилася еволюція та сутність постперфомансу. Євгенія Купчан розпочала свою розповідь з пояснення ключового терміну «пост», наголосивши, що це не те, що відбувається «після», а радше продовження перфомансу – перехід енергії у форму і назад.
Вона зазначила, що концепт постперфомансу був винайдений кураторкою Марі Брюжероль у 2011 році як логічний наступний крок у розвитку перформативного мистецтва.
У другій частині лекторка докладно зупинилася на течії Флюксус, що виникла близько 1963 року під керівництвом Джорджа Маціюнаса. Як яскравий приклад Флюксусу та його впливу на перфоманс Євгенія навела приклад Йозефа Бойса. Перфоманс «Як пояснити картини мертвому зайцю» став справжнім проривом, демонструючи, що сам жест може бути мистецтвом, наповненим глибоким змістом та іронією.
Купчан також висвітлила значний внесок Джексона Поллока, де живопис перестав бути статичним зображенням, перетворившись на дію.
Завершальна частина лекції була присвячена сучасним проявам постперфомансу, зокрема в контексті Музею Корсаків. Євгенія Купчан навела приклади, такі як розбита ваза у музеї Корсаків, що є яскравим зразком постперфомансу. Вона також згадала про свою власну роботу з документації робіт Терри Нейдорф у Музеї Корсаків, підкресливши ключову роль фотографії у фіксації та продовженні перфомансу.
На завершення лекторка торкнулася виставки Павла Мазая, продемонструвавши, як сучасні українські художники інтегрують елементи перфомансу у свою творчість. Євгенія розповіла історію свого проєкту, в якому досліджується як людина поступово вибудовує межі дозволеного – і водночас їх долає.
Цей проєкт поєднав текстові інтерв’ю, цифрову фотографію та сучасний левкас.
Дивіться також: Розмова з Романом Романишиним в Музеї Корсаків
Дар’я ПАНОВА