З початку роботи цього альтернативного маршруту фрахт в українських морських портах здешевшав на 30-40%.
Від часу, коли пішли цим маршрутом перші судна, фрахт з Одеси, Чорноморська та Південного подешевшав на 30-40% / фото t.me/V_Zelenskiy_official
Тимчасовим зерновим коридором почали заходити приблизно в 10 разів більші кораблі, ніж тиждень-півтора тому.
Про це в ефірі інформаційного телемарафону розповів міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський, зазначивши, що ринок почав довіряти цьому коридору та українським військовим.
«Якщо ще тиждень-півтора назад заходили маленькі кораблі. Перший, нагадую, був взагалі на 4 тис. тонн зерна. Зараз це кораблі розміром орієнтовно в 10 разів більші. Що свідчить, що ринок акуратно, але вже почав довіряти цьому коридору і в черговий раз почав довіряти українським військовим та всім іншим, хто змогли зробити цей коридор», – сказав він.
Міністр повідомив, що від часу, коли пішли цим маршрутом перші судна, фрахт з Одеси, Чорноморська та Південного подешевшав на 30-40%.
«Це все рівно дуже дорого, але це вже значно дешевше, ніж пару тижнів назад. Ми очікуємо такого зниження і далі, надіючись на роботу наших військових і всіх дотичних до цього процесу людей», – зазначив Сольський.
ЄС втратив контроль над зерновою боротьбою в Україні, — Politico
В ООН не задоволені новим морським коридором для експорту зерна з України
У Румунії пояснили, чому не стали забороняти українське зерно слідом за ПольщеюМорський агроекспорт з України
У серпні ВМС ЗСУ оголосили про відкриття тимчасового маршруту, яким можуть скористатися цивільні судна, в першу чергу ті, що перебувають в портах Великої Одеси з 2022 року та не змогли вийти у море через військову агресію РФ.
В результаті 16 серпня з Одеського порту вийшло перше таке судно — контейнеровоз Joseph Schulte (прапор Гонконг) , після нього — ще чотири судна.
У вересні з порту Чорноморськ вийшло ще одне судно з зерном. Ще п’ять іноземних балкерів чекали на завантаження.
У вересні новим тимчасовим коридором до портів Великої Одеси зайшли два перших цивільних судна під завантаження. Згодом одне з цих суден (Resilient Africa) вже вийшло «гуманітарним коридором» в напрямку Босфору з 3 тис. пшениці. Друге судно (балкер Aroyat) тоді завантажувалось українською пшеницею для Єгипту, після цього воно вийшло до Туреччини.
Всупереч агресії РФ з портів Великої Одеси вийшло кілька суден з продовольством