Об’єднана суднобудівна корпорація Росії (ОСК) готує список верфей на продаж, а потім погодить його з російським урядом, щоб розпродати підприємства.
Згідно з заявою голови правління банку ВТБ і ради директорів ОСК Андрія Костіна, сьогодні деякі верфі корпорації простоюють без замовлень, зокрема, окупований росіянами Севастопольський завод в Криму, пише USM.
«На ньому немає замовлень, там залишилися працівників 200 осіб, тобто скорочено переважну кількість працівників. І замовлення навряд чи прийдуть», – сказав Костін.
За його словами, поки на верфях будуть замовлення, корпорація не закриватиме їх і не продаватиме, але в цілому галузь потребує «великої реструктуризації».
Варто зазначити, що в РФ вже довгий час спостерігається тренд на підвищення вартості суднобудівництва. Причинами цього можуть бути санкції та загальна недоступність іноземних компонентів для суден та їхніх запчастин.
Майже усі суднобудівні заводи РФ критично залежать від імпортного обладнання, а майже усе навігаційне обладнання виготовляється іноземними спеціалістами, зокрема, європейськими та японськими компаніями. Напротивагу, наприклад, Китай має власні виробничі ланцюги, тому і кінцева вартість суднобудування там буде набагато нижчою.
Також варто згадати і те, що російські заводи не мають таких масштабів, як китайські, і не здатні витримати графіки — ба більше, багато з російських суднобудівних заводів будувалися ще за СРСР і потребують глибокої модернізації.
Не варто забувати і про ризик вторинних санкцій — навіть якщо Росія збудує судна, їй складно буде їх застрахувати, сертифікувати тощо, що Китай може зробити набагато легше.
Докладно з переліком російських підприємств під санкціями можна ознайомитись у Базі даних юридичних осіб, щодо яких запроваджено санкції України, ЄС, Канади, Великобританії та США у зв'язку з російською агресією проти України.