Ймовірно, Путіну знову «продали» ідею часів 50-х років.
Експерти розповіли, звідки походить російська ракета «Буревісник» / Defense Express
Багато російських ракет, які презентуються під ярликом «аналогов нєт», насправді були зроблені в СРСР. Це стосується як «Кинжалів», так і ракети з ядерним двигуном «Буревісник», якою РФ лякає світ.
Про це пише Defense Express. Зазначається, що ідея створення крилатої ракети з умовно «необмеженою» дальністю за допомогою використання ядерного двигуна – далеко не нова.
«Ще у 50-х роках у США та СРСР паралельно йшли роботи зі створення стратегічних бомбардувальників з реакторами. У Радянському союзі найбільш відомий – Ту-119, й дослідний Ту-95ЛАЛ здійснив 34 польоти з реактором на борту у 1961 році. Ідея полягала у тому, щоб поставити на літак чотири двигуни НК-14А, де у камери згорання були виведені теплообмінники реактора з рідиннометалевим носієм. Сама лабораторія здійснювала польоти з увімкненим реактором, але лише для відпрацювання біологічного захисту та перевірки його робочих режимів під час польоту», – йдеться у матеріалі.
Після цього були роботи КБ Мясіщева та КБ Антонова. Водночас «атомні» двигуни планували встановити на Ан-22 та Ан-124. Тоді роботи над НК-14А застопорились, бо йшлося про реактор на рідкому металі і потребу в потужному реакторі, який можна було встановити лише у бомбардувальник або транспортник.
«Також існували проєкти створення турбореактивних атомних двигунів, які мали працювати за закритим циклом, але у СРСР не змогли довести навіть «брудний» НК-14А, який для зменшення радіаційного забруднення мав на зльоті та посадці працювати на звичайному паливі. Й попри величезну кількість переваг, перша й найголовніша для авіації – компактність, все впирається у низьку надійність. А головна проблема: якщо металевий теплоносій охолоне – він затвердіє. І у СРСР створив лише дві одиниці військової техніки з такими реакторами – підводні човни К-27 та 705(К) «Лира», які зазнали радіоактивних аварій та були списані», – розповіли експерти.
Натомість за час існування РФ проекти з рідиннометалевим носієм мають великі проблеми з фінансуванням. З найбільш відомих – проекти типу БРЕСТ-300, який є реактором для електростанції. Перший зразок планували створити до 2029 року.
«Але існує ще одна схема ядерного двигуна для «атомольота», яка не потребує рідкого металу у якості теплообмінника – це прямоточний повітряно-реактивний двигун з ядерною силовою установкою. Взагалі «прямоточник» – це найпростіший реактивний двигун, в якому взагалі немає рухомих частин. І у випадку застосування реактора саме він нагріває до температури у понад 1000 градусів повітря у камері згорання, що утворює реактивну тягу», – кажуть спеціалісти.
Над такими двигунами активно працювали у 50-60-х роках в Америці. Тоді створили два реактори-двигуна Tory II, які тестували на практиці, чим довели їхню працездатність. Ці двигуни призначалися для для крилатої ракети наземного базування Supersonic Low Altitude Missile — SLAM зі стартовою вагою 27 540 кг. Сам реактор мав відносно невеликі розміри. У версії Tory II-C довжина становила 2,6 метра, а діаметр – 1,45 метра.
«А відповіддю на це з боку СРСР мала стати «Буря» з аналогічним двигуном. Сама «Буря» роботи над якою почались у 1954 році потребує окремого матеріалу, але можливо зупинитися на тому, що проєкт «атомольоту» на її базі отримав окреме позначення «375», а сам двигун мали розробити фахівці з ОКБ-670 під головуванням М. Бондарюка. Але створити «атомний прямоточник» у СРСР так і не змогли», – йдеться в публікації.
Проте проект Pluto у США був зачинений. До цього у СРСР закрили й роботи над «Бурею» зі звичайними двигунами. Проте, ймовірно, Путіну знову «продали» ідею часів 50-х років, без бодай якогось оновлення суті та значної різниці у технологічній реалізації. Так уже було з іншою ракетою – «Посейдоном».
Не той «Циклон»: у ВМС ЗСУ розповіли про «надможливості» нового російського ракетоносія
У росіян зараз приблизно 1100 літаків всіх типів, вони впорались з викликом, — експерт
«Гібрид Ту-95 та Іл-76»: росіяни не змогли намалювати літаки на Енгельсі без помилокРакета «Буревісник»: випробування
2 жовтня видання New York Times повідомляло, що Росія може планувати випробування експериментальної крилатої ракети з ядерним двигуном «Буревісник» або SSC-X-9 Skyfall. Місце її пуску знаходиться на арктичному узбережжі.
У Головному управлінні розвідки прокоментували це повідомлення. Так, Андрій Юсов зазначив, що росіяни регулярно готуються до випробувань «різного роду вундерваффе». За його словами, це демонстрація.