Термінове повідомлення Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та BlackSeaNews
Російські військові під час окупації Криму, 9 березня 2014 року
В Молдові через порт Джурджулешти може повторитись "кримська" спецоперація лютого 2014. Потрібне негайне превентивне реагування України та Румунії.
Просимо поширення, пише Андрій КЛИМЕНКО, керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та головний редактор порталу BlackSeaNews, на своїй сторінці у Facebook.
«Згадайте — перша група "спецназу" РФ в лютому 2014 прибула 26.02.2014 в Севастополь в морський рибний порт в Камишевій бухті за день до початку окупації на звичайному старому вантажному судні типу "волго-балт".
Українські експерти по Молдові вважають, що РФ нічого серйозного не зможе зробити, щоб завадити референдуму по вступу до ЄС. Причина — начебто нема спільного кордону. Це помилка. Це не зовсім так… Бо є Дунай і порт Джурджулешти. І є (як ми й передбачали) ПРЯМІ РЕЙСИ з Новоросійська і Туапсе.
В липні-вересні Моніторингова група "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень" зафіксувала щонайменше 5 прямих рейсів суден з портів РФ до Джуржулешти. 4 судна — турецьких судновласників, 1 — з офшорної юрисдикції… Звичайно, що кінцевим власником може бути будь-хто…
Ви скажете, що є прикордонний контроль на Дунаї з боку Румунії та України? — Це помилка… Є міжнародне морське право мирного часу, є принципи свободи транзиту. І немає нормативних документів, які б доручали прикордонним службам перевіряти, тобто оглядати такі судна в "особливий період"…
Цю ситуацію треба НЕГАЙНО виправляти.
На 20 жовтня 2024 року в Молдові заплановано загальнонаціональний референдум щодо того, чи має країна внести зміни до Конституції щодо членства в ЄС, щоб запобігти можливим спробам майбутніх урядів змінити курс із проєвропейського.
РФ зробить ВСЕ, щоб завадити цьому. Вже робить. Достатньо почитати новини по Молдові.
І ще раз — перша група "спецназу" РФ в лютому 2014 прибула Севастополь за день до початку окупації на звичайному старому вантажному судні типу "волго-балт".
Треба негайно ввести "особливий період" для суден на Дунаї — в українській, і в румунський частині. І доручити прикордонникам в обов'язковому порядку оглядати всі приміщення і вантажі суден, що йдуть з портів РФ до порту Джурджулешти.
Прямі рейси морських суден з портів РФ на Чорному морі до порту Джурджулешти, Молдова, в липні-вересні 2024 року
Name | IMO | DWT | Flag | Year built | Port of departure | Actual Time of Departure | Port of destination | Actual Time of Arrival | Shipowner | Коментар |
FORTUNA | 7729966 | 3147 | Comoros | 1977 | RU ROV | 024-09-04 06:01 | MD GIU | 2024-09-13 10:32 | Registered owner FORTUNA MARITIME CORP C/O: Efem Gemi Kiralama ve Denizcilik Ticaret Ltd Sti Daire 7, Blok A6, Sumko Sitesi, Turaboglu Sokak, Mayis Mah, 19, Kadikoy, 34736, Istanbul, Turkey. | Через Сулінське гірло |
VOLGO-BALT 242 | 8230560 | 3472 | Tanzania | 1982 | RU NVS | 2024-07-19 17:17 | MD GIU | 2024-07-27 05:09 | Registered owner GERDA MARINE LTD C/O: Riomar Fleet Managers Corp Office 12, 1st Floor, Trinity House, Albert Street, Victoria, Mahe Island, Seychelles. | Через Сулінське гірло |
DREMORA 1 | 9407029 | 5453 | Saint Kitts & Nevis | 2008 | RU TUA | 2024-08-05 17:30 | MD GIU | 2024-08-13 17:26
| Registered owner MODULUS SHIPPING LTD C/O: Sarfo Denizcilik ve Ticaret AS Daire 9, Rifat BEy Apartmani 4, Canan Sokak 1, Ulus Mah, Besiktas, 34340, Istanbul, Turkey. | Через Сулінське гірло |
ELISA | 8602000 | 2307 | Vanuatu | 1986 | RU NVS | 2024-08-02 07:01 | MD GIU | 2024-08-17 20:28 | Registered owner CMC SHIPPING LTD Daire 59, Kat 12, B100 Yanyol Bulvari, Yesilpinar Mah, 20, Pendik, Istanbul, Turkey. | Через Сулінське гірло |
ISIK 4 | 8906303 | 4196 | Vanuatu | 1990 | RU NVS | 2024-08-21 10:40 | MD GIU | 2024-08-23 06:00 | Registered owner ISIK MARITIME LTD C/O: Kutlu Deniz Nakliyat Ticaret Ltd Sti Gonen Sokak 15, Istasyon Mah, Tuzla, 34940, Istanbul, Turkey. | Через Сулінське гірло |
* * *
Ця публікація створена за підтримки Європейського Союзу (European Union in Ukraine). Зміст публікації є виключною відповідальністю авторів і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу