Відповідно до правил дорожнього руху, автомобілісти зобов’язані двічі на рік встановлювати на машину комплект шин, який відповідає погодним умовам поточного сезону. Щоб спростити процес заміни гуми, деякі водії вважають за краще купити диски R13 для кожного комплекту покришок і міняти відразу все колесо в зборі. Ще одним популярним рішенням є використання всесезонних покришок. Вони розроблені таким чином, що повинні забезпечувати правильний рух транспортного засобу за будь-яких погодних умов. У статті постараємося розібратися, чи дійсно використання всесезонних шин буде хорошим рішенням.
Основні переваги всесезонних покришок
Ці вироби користуються популярністю у автовласників з таких причин:
- Широкий діапазон експлуатаційних температур. Каучукова суміш, з якої виготовлені такі шини, має спеціальний склад. До нього входять модифікатори і пластифікатори, які підтримують еластичність матеріалу за низьких температур і не дають змоги йому втрачати необхідну жорсткість під час літньої спеки.
- Оптимальний малюнок протектора. Протектори виробів мають таку форму, яка дає їм змогу стійко утримуватися на будь-яких поверхнях, чи то сухий асфальт, чи то рідкий бруд, чи то запорошена заміська дорога. Додатково до протекторів є система поперечних канавок, яка відповідає за відведення вологи із зони контакту покришки з дорогою. Певною мірою всесезонна гума допомагає нейтралізувати ефект аквапланування, через який часто відбувається втрата керування машиною під час або після дощу.
- Підвищений комфорт руху. Для пом’якшення вібрації, трясіння та ударів під час руху в транспортних засобах передбачені амортизатори. Але певний вплив на комфорт руху має і якість покришок. Більш м’яка та еластична всесезонна гума бере участь у гасінні вібрацій, отже, позитивно впливає на комфорт поїздки.
І звісно, купівля одного комплекту всесезонної гуми обходиться дешевше, ніж придбання двох окремих комплектів дисків і шин для зимового і літнього сезонів.
Недоліки всесезонних покришок
Незважаючи на те, що шини вважаються придатними для експлуатації протягом усього року, вони не підходять для екстремальних умов. Наприклад, під час сильних снігових заметів протектор на них виявляється недостатньо глибоким, щоб забезпечити хорошу прохідність і керованість транспортного засобу. У спеку за +30°С шини також стають занадто м’якими і починають прилипати до розігрітого асфальту. Через це мотору автомобіля доводиться долати додатковий опір, що веде до підвищеної витрати пального.
Купівлю всесезонної гуми можна вважати хорошим рішенням. Але важливо врахувати всі можливі ситуації, за яких ці покришки будуть експлуатуватися.