В анексованому Криму продовжують усувати наслідки обвалу автомобільного мосту через залізничні колії. У Джанкойському районі 14 листопада фіксували кілометрові затори, оскільки рух у районі аварійної ділянки було перекрито. Один із постраждалих – у важкому стані. Російська влада звинувачує у події перевантажену фуру, що їхала мостом. Але в цю версію вірять не всі з огляду на скупчення російської важкої техніки в регіоні під час війни з Україною. Що відбувається, з’ясовували Крим.Реалії.
Обвал мосту на автодорозі Джанкой – Маслове блокував рух авто- та залізничного транспорту, що прямував через цю ділянку в північному Криму. За даними МНС Росії, на момент події на мосту перебували легковий автомобіль та вантажівка. Вони впали з висоти на залізничне полотно.
«Хто відповідатиме?»
У кримських пабліках поширюють історію від свідків події. Вони стверджують, що самі мало не стали жертвами обвалу мосту, оскільки місце аварії якийсь час не було позначене на дорозі.
«Поверталися додому близько 20:10 в село Завіт-Ленінський. Під час підйому на міст побачили сигнал «Стоп». Думали – аварія, скинули швидкість, щоб дізнатися, що сталося. Відчинивши вікно, почули: «Мосту немає, зупиніться». Виявляється, водій фури зміг вибратися і подавав сигнал, щоб ніхто не влетів. Дуже дякую цій людині, якби не вона, ми б влетіли туди ж. Освітлення цієї ділянки дороги відсутнє, і головне питання – чому міст у такому стані не був позначений як аварійний і хто тепер за це відповідатиме?!» – цитує свою підписницю група «Типичный Джанкой» у соцмережі «Вконтакте».
Після події до лікарні Джанкоя доправили двох постраждалих – водіїв автомобілів, які впали з мосту. Водій фури після обстеження та отримання медичної допомоги вирушив додому.
Водій легкового автомобіля перебуває в лікарні у важкому стані. У нього – множинні травми від падіння з висоти. Лікарі наразі не дають прогнозів щодо його подальшого стану.
«Рух ускладений»
Вранці 14 листопада співробітники профільних служб розчистили залізничну колію, на яку впала фура, а також відшліфували рейки. Також на цій ділянці необхідно відновити електромережі.
З першої спроби дістати фуру не вдалося, оскільки вона застрягла між бетонними опорами мосту. Її витягали спеціальним потягом.
Рух у районі події утруднений. На трасі Джанкой – Сімферополь 14 листопада утворився затор у кілька кілометрів.
«Рух ускладнений. Рекомендуємо водіям враховувати це під час планування маршрутів», – пишуть місцеві пабліки.
Після обвалу мосту тимчасово обмежували рух поїздів у напрямку аварійної ділянки.
На півночі Криму також змінився рух автобусів між населеними пунктами. Завершити роботи на місці падіння мосту та відновити рух у Джанкойському районі місцева влада пообіцяла вже 14 листопада.
У всьому винна фура?
Причиною кримські силовики називають перевантаженість фури. Вона везла овочі та фрукти. Обвал мосту стався «внаслідок руху перевантаженого великовантажного транспорту», заявили в кримському управлінні Слідкому Росії. Як вдалося оперативно встановити причини без експертиз, не уточнюється.
У цю версію вірять не всі, враховуючи регулярне пересування кримськими дорогами важкої військової техніки Росії.
«Перевантажена фура винна виходить. А те, що міст – в аварійному стані, нічого страшного. Те, що міст аварійний і техніка важка ним їздила, не враховують», – пишуть у групі «Типичный Джанкой» у «Вконтакте».
Ще в 2022 році російська влада Криму почала фіксувати масову руйнацію автошляхів на півночі та сході півострова. Вона визнавала, що це пов’язано з використанням кримських доріг російською армією для перекидання своєї техніки та особового складу в зону бойових дій у південних областях України. Через Крим туди третій рік везуть російські танки та іншу важку техніку, а також виводять свою техніку, розбиту під час воєнних дій.
Крим.Реалії та наші читачі неодноразово фіксували російські військові колони на кримських дорогах. Їхній маршрут найчастіше пролягає через трасу «Таврида», а також траси Джанкой-Армянськ та Армянськ-Красноперекопськ, потім у Херсонську область і назад. Ці ж автодороги є основними транспортними артеріями між населеними пунктами і для цивільного транспорту. Тому їх пошкодження військовою технікою створює проблеми для кримчан. Російська влада регіону не може розпочати повноцінний ремонт цих ділянок, оскільки перекидання російських військ на материкову частину України триває.
«Будь-яка фура могла стати «соломинкою, що зламала горб верблюду»
Експерт Асоціації реінтеграції Криму Борис Бабін не відкидає того, що наслідком обвалу мосту в Джанкойському районі могло стати використання цієї ділянки для руху російської військової техніки.
«Міст, який упав у Криму над залізничними коліями гілки Джанкой-Воїнка-Армянськ-Солоне Озеро, об’єднує дві автодороги, які йдуть паралельно цій залізниці та Північно-Кримському каналу в бік Перекопу. Там дуже активний трафік, зокрема і військової техніки агресора, тому на всі інфраструктурні дорожні об’єкти в останні роки відбувається фактично подвійне-потрійне навантаження. Тому будь-яка завантажена фура на мосту могла стати тією «соломинкою, що ламає горб верблюду», – повідомив він Крим.Реалії.
Борис Бабін нагадав, що влітку цього року було звільнено чиновників, відповідальних за відсипання ґрунтових доріг, знищених у степовому Криму військовою технікою РФ.
Вже на ранок після обвалу мосту Сергій Аксьонов (за документами – Аксенов) пообіцяв, що його відновлять 2025 року.
«Міст через залізничну колію на автодорозі Джанкой – Маслове буде повністю відновлений у 2025 році. Попередній обсяг фінансування – близько 180 мільйонів рублів», – повідомив він.
Коли саме у 2025 році роботи на мосту буде завершено, Аксьонов не уточнив.