Коли потрібно проводити заміну гальмівних колодок та комплекту ГРМ

Безпечна експлуатація транспортного засобу можлива тільки за умови надійної та цілком справної гальмівної системи, завдяки якій автомобіль можна зупинити в потрібному місці чи різко загальмувати у випадку виникнення аварійної ситуації. Конструкція гальмівної системи авто складається, зокрема з гальмівних колодок, які уповільнюють рух коліс завдяки тертю зі стінками гальмівного диску або барабану. Підібрати передні чи задні колодки гальмівні можна для легкового, вантажного чи комерційного автомобіля за маркою авто, брендом виробника та за VIN-кодом, використання якого дозволяє з максимальною точністю вибрати необхідні запасні частини та деталі для ремонту і технічного обслуговування автомобіля.

Деякі відмінності гальмівних колодок для автомобілів

В залежності від матеріалу виготовлення гальмівні колодки для транспортних засобів можуть бути керамічними, напівметалевими та органічними (саме тип матеріалу впливає на показники зносостійкості та шумності вказаних деталей). Крім того, в більшості сучасних авто передбачено використання:

  • дискових гальмівних колодок, які забезпечують процес гальмування завдяки тертю до стінок гальмівних дисків;
  • барабанних колодок, які найчастіше використовуються на задній осі вантажних автомобілів;
  • передніх та задніх гальмівних колодок (як правило зношуваність передніх колодок є вищою завдяки більшому навантаженню на передній тормоз автомобіля).

Крім того, термін використання гальмівних колодок авто визначається особливостями та стилем їзди автомобіліста. У випадку різкого та частого гальмування колодки зношуються значно швидше, проте за спокійної манери їзди передні колодки можуть прослужити до 20 тисяч кілометрів пробігу, а задні – в два рази більше. Заміна гальмівних колодок є обов’язковою, якщо їхня товщина складає менше 3-4 мм, а під час гальмування водій може почути звуки писку або скреготу від тертя колодок до поверхні металічного диску. Також заміну тормозних колодок варто проводити під час відчутного подовження гальмівної дистанції навіть на сухій дорозі (через нерівномірне зношення поверхні колодок автомобіль під час різкого гальмування може заносити на один бік).

Коли потрібно проводити заміну гальмівних колодок та комплекту ГРМ

Коли необхідно проводити ремонт чи заміну комплекту ГРМ

В більшості сучасних авто використовуються спеціальні газорозподільчі механізми (скорочено ГРМ), які відповідають за регулювання процесу впорскування паливно-повітряної суміші до двигуна та забезпечують своєчасний випуск відпрацьованих газів. Конструкція газорозподільчого механізму в авто складається з розподільчого валу, зубчастого ременя або ланцюга, натягувача, напрямних роликів та клапанних механізмів, які поєднані в єдиний комплект ГРМ, який потребує періодичної заміни окремих компонентів.

Про необхідність заміни комплекту ГРМ чи його окремих елементів може свідчити поява неполадок в системі запалювання та незвичних звуків на кшталт клацання при запуску двигуна, які можуть супроводжуватися появою надмірного диму, що виходить з вихлопної труби. Крім того, про несправність комплекту ГРМ можуть свідчити сліди від підтікання моторного масла та поява видимих тріщин на ремені ГРМ.

Новости Крыма