21 липня 1992 року сторожовий корабель Чорноморського флоту СКР-112 підняв український прапор і здійснив відчайдушний перехід із Криму до Одеси, ставши першим бойовим кораблем Військово-Морських сил України, інформує Район.Історія.
Під командуванням капітан-лейтенанта Сергія Настенка екіпаж із 80 моряків пішов на цей крок через постійні утиски та приниження з боку командування флоту, спричинені їхньою присягою на вірність Україні, а також невизначеність щодо поділу Чорноморського флоту між Україною та Росією.
Відразу після виходу з озера Донузлав СКР-112 переслідували чотири кораблі та два літаки Чорноморського флоту. Понад вісім годин тривала напружена гонитва, під час якої зі штабу ЧФ надійшов наказ зупинити корабель за будь-яку ціну. Командувач ВМС України контр-адмірал Борис Кожин підтримав дії екіпажу, звернувшись до штабу ЧФ із проханням дозволити кораблю йти до Одеси, але отримав відмову та погрози застосувати зброю. Обидві сторони підняли в небо літаки, а для зупинки СКР-112 росіяни застосували артустановку АК-230, уникаючи прямого влучання в корпус. Екіпаж СКР-112 не піддався на провокації та продовжував рух.
Після полудня до корабля приєднався український прикордонний катер, а з Одеси назустріч вийшли прикордонні судна та винищувач Су-27. О 17:00 російські кораблі «Разітєльний»» і ракетний катер РК-260 спробували наблизитися для висадки групи захоплення, але завдяки вмілому маневруванню СКР-112 ці спроби провалилися. На кораблі оголосили бойову тривогу. Зрештою, після переговорів між командуваннями переслідування припинили, і о 18:50 СКР-112 успішно прибув до Одеси.
Незважаючи на історичне значення, у 1997 році корабель, попри пропозиції зберегти його як музей ВМС України, за наказом Міністерства оборони було утилізовано. СКР-112 залишився символом боротьби за незалежність українського флоту. Сергій Настенко в подальшому був призначений командиром флагману українського флоту «Гетьман Сагайдачний». Звільнився зі служби, маючи військове звання капітан 1-го рангу.
Читати також: Застаріла зброя та командир-зрадник: 10 фактів про корвет «Луцьк»