Чотири принципи виживання у ритейлі: досвід міжнародної мережі SPAR

Чотири принципи виживання у ритейлі: досвід міжнародної мережі SPAR

Міжнародна торгівельна мережа SPAR продовжує зростання попри складні умови на глобальному ринку ритейлу.

Про це Бізнес.Району стало відомо під час презентації результатів діяльності компанії на Конгресі SPAR 2025, де виступив Роман Корсак, генеральний директор VolWest Group.

Наразі мережа обслуговує 14,5 мільйона гостей щодня у 49 країнах світу, залучаючи 470 тисяч працівників та демонструючи оборот майже 50 мільярдів євро.

«Хороші темпи росту порівняно з іншими гравцями», – зазначив гендиректор.

Також спікер повідомив про повернення Фінляндії до сім’ї SPAR після 20-річної перерви. Він розповів про партнерство з польським дистриб’ютором.

Серед ключових факторів тиску на ритейлерів Роман Корсак назвав зростання витрат, тиск на маржу та дефіцит персоналу. Гостро питання кадрів стоїть не лише в Україні, а й у Європі.

«Всі європейці страшно жаліються на людей, і при цьому кажуть, що їх рятує, що дуже багато українців в Європі, які вміють і хочуть працювати», – наголосив спікер.

Ще одним трендом стала зміна поведінки покупців: менше покупок, але їх частіше роблять, готова їжа і зручність.

Гендиректор VolWest Group також наголосив на необхідності адаптації до постійних змін.

«Нічого немає більш постійного, ніж зміни сьогодні. І це треба усвідомитися і жити далі. Ми більше не в періоді зміни, а в реальності постійної дестабілізації. Технології більше нас не дивують, вони теж стали нормою», – сказав Роман Корсак.

Він зазначив, що для виживання в нових умовах компаніям необхідно дотримуватися чотирьох принципів:

1. Безперервна інноваційність: «92% компаній, вони просто по факту копіюють інші компанії, виходячи на ринок. Це те, чого не потрібно робити».

2. Стійкість через позитивну мотивацію: «Страх не мотивує!»

3. Гнучкість: «Лідерство – це про емпатію в першу чергу, а не про силу. Лідерство полягає у «передачі енергії та передачі впевненості».

4. Урахування технологій загального призначення: «Сучасний бізнес не може ігнорувати вплив базових технологій».

Особливу увагу підприємцям варто приділити концепції «оптиканальності» – вибірковій присутності у каналах продажів замість дорогої та нереалістичної «омніканальності».

Ключем до успіху Роман Корсак називав персоналізацію та лояльність. 

«Лояльність – це про турботу. Ми маємо думати з погляду споживача, а споживач думає, як цей бренд, цей бізнес піклується про мене», – сказав спікер.

Довідково: SPAR – одна з найбільших у світі мереж супермаркетів та гіпермаркетів. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує чотири торгових формати: SPAR Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв.м), SPAR (супермаркети 200-800 кв.м), EUROSPAR (супермаркети 800-3000 кв.м), INTERSPAR (гіпермаркети понад 3000 кв.м). 

 

Джерело

Новости Крыма