Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту на номер телефону, за яким він зареєстрований у системі через СМС або Viber (за наявності).
Однак інколи трапляється так, що повідомлення не надходять. Чому так стається і що в таких випадках робити – розповіли у Міністерстві охорони здоров’я.
У МОЗ розглянули найбільш поширені причини та пояснили, як діяти у таких ситуаціях.
Причина №1: Повідомлення надійшло у Viber, а не через СМС
Раніше пацієнти отримували сповіщення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон, проте тепер вони можуть надходити у Viber на номер, за яким ви зареєстровані в системі. Якщо Viber не встановлений, повідомлення надійде у вигляді звичайного СМС.
Що робити?
Якщо ви не отримали повідомлення від ЕСОЗ на телефон, перевірте Viber. Якщо у вас встановлений застосунок Viber на телефоні чи іншому пристрої – ви отримаєте сповіщення від ЕСОЗ саме сюди.
Якщо viber не встановлений на жодному вашому пристрої – ви отримаєте смс-повідомлення.
Звертаємо увагу, що лікар не впливає на вибір способу доставки повідомлень від ЕСОЗ, система робить це автоматично.
Причина №2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою
Якщо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону.
Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.
Що робити?
Переконайтеся, що ваш актуальний номер телефону внесений у систему. Якщо ви змінили номер, необхідно оновити його через сімейного лікаря або НСЗУ.
Якщо ви маєте доступ до старого номеру телефону, оновити дані в ЕСОЗ можна через сімейного лікаря чи будь-якого іншого лікаря. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код. Якщо ви втратили старий номер телефону і не можете отримати код підтвердження, тоді зверніться до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням. Коли ваш запит на скидання старого методу автентифікації буде виконано, зверніться повторно до лікаря для внесення актуального номеру телефону в систему.
Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.
Причина №3: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону
Якщо під час реєстрації або оновлення даних в ЕСОЗ ви обрали автентифікацію “за документами”, а не за номером телефону, сповіщення від системи не будуть вам надходити. Крім того, ви не зможете підтвердити доступ лікаря до ваших медичних даних.
Що робити?
Зверніться до лікаря, щоб змінити метод автентифікації “за номером телефону”. Для підтвердження цієї дії вам надійде 4-значний код.
Якщо у вас немає сімейного лікаря, оновити номер у системі можуть фахівці НСЗУ за вашим запитом.
Причина №4: Під час реєстрації в ЕСОЗ пацієнт вказав номер телефону когось із родичів
Інколи під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують під час реєстрації в ЕСОЗ. Дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи. Відповідно такий пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер, який зареєстрований в системі.
Що робити?
Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер.
Для цього виконайте дії, описані в причині №2.
Зазначимо, що відсутність номера телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме «за номером телефону», на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.
Читайте також: Повідомлення від ЕСОЗ: коли вони приходять пацієнтам та що означають